top of page

yleiset varausehdot

Tiivistelmä

 

Olio VR Oy:n varaus on aina sitova. Normaaleissa ryhmätapahtumissa peruutus on maksuton ≥ 7 vrk ennen tapahtumaa; 6–1 vrk → 50 % maksu; alle 24 tuntia ennen varausta/no-show → 100 % maksu.

Verkkomaksuja ei palauteta, mutta varaus voidaan siirtää samoin ehdoin. Avoimiin peleihin & synttäreihin henkilömäärää voi alentaa ≤ 72 h ennen tapahtumaa ja nostaa vain, jos pelissä on tilaa. Yksityisvaraukset ovat muokattavissa > 7 vrk ennen tapahtumaa. Lahjakortit ovat voimassa 6 kk ja noudattavat KKV:n suosituksia. Ikäraja on 6+. Pelikohtaisesti; epilepsiaa, raskauden viimeisiä kuukausia ja vakavia sydän-/niskavaivoja omaavien tulee neuvotella lääkärin kanssa ennen peliä. Kaikki hinnat sisältävät ALV:n, ja osallistuminen tapahtuu omalla vastuulla. Force majeure -esteissä tarjoamme uuden ajan tai lahjakortin.

 

1 Varaaminen ja maksaminen

 

  1. Varauksen voi tehdä verkkokaupassa, sähköpostilla tai puhelimitse. Varauksen vahvistus toimitetaan sähköpostilla ja se sitoo asiakasta heti.

  2. Maksutavat: verkkopankki-/korttimaksu, liikunta-/kulttuuriedut, lahjakortti tai käteinen/ kortti paikan päällä.

  3. Verkossa maksettujen pelien hintaa ei palauteta osallistujamäärän muuttuessa, mutta varaus voidaan siirtää varausehtojen mukaisesti

  4. Laskutus on tapauskohtaisesti mahdollista yrityksille ja yhteisöille; maksuehto 7 pv netto ellei muuta sovita ennen ajanvarausta. Kaikki varaukset ovat sitovia riippumatta siitä, miten ne on tehty.

 

2 Peruutus- ja muutosehdot

 

Ajankohta                                                                           Veloitus

 

≥ 7 vrk ennen peliä                                                             0 €

 

6–2 vrk                                                                                50 % hinnasta

24h ennen varausta/no-show                                             100 % hinnasta Peruutus tehdään kirjallisesti sähköpstilla osoitteeseen

info@oliovr.fi. Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle 14 vrk kuluessa, jos peruutusehdot sen sallivat.

 

2.1 Avoimet pelit & synttärit

 

  • Osallistujamäärää voi pienentää maksutta 72h ennen tapahtumaa; lisäpaikkoja voi varata vain jos areenoilla on tilaa.

 

2.2 Yksityispelit, sovelletut "custom" varaukset

 

  • Muutokset (päivä, kellonaika, kesto) mahdollisia kirjallisesti > 7 vrk ennen tapahtumaa; sen jälkeen sovelletaan peruutustaulukkoa.

 

2.3 Force majeure

 

Ylivoimaisen esteen (esim. viranomaisrajoitus, sähkökatko, pandemia) vuoksi Olio VR tarjoaa uuden ajankohdan tai lahjakortin (voimassa 24 kk). Jos asiakas hylkää vaihtoehdot, maksu palautetaan vähennettynä toteutuneilla kuluilla.

 

2.4 Oheistarjoilut ja lisäpalvelut

 

Kauttamme tilatut tarjoilut, juomat ja oheistapahtumat veloitetaan aina vahvistetun hinnan ja henkilömäärän mukaisesti. Mikäli kumppanipalveluntarjoajan ehdoissa on tiukempi peruutuskäytäntö, noudatetaan kyseisiä ehtoja.

 

2.5 Asiakkaan velvollisuudet

 

  • Saavuthan paikalle viimeistään 10 min ennen pelin alkua.

 

  • Mikäli ryhmä saapuu myöhässä, peliä ei välttämättä voida pidentää.

 

  • Asiakas vastaa osallistujien turvallisesta ja ohjeiden mukaisesta toiminnasta. Vahingonteosta veloitetaan korjauskustannukset täysimääräisinä.

 

  • Asiakkaan viivästyksestä johtuneesta peliajan menetyksestä ei muodostu palvelutarjoajalle velvollisuutta korvata seurauksia taloudellisesti tai ajallisesti.

 

 

 

3 Lahjakortit

 

  • Voimassa 6 kk ostopäivästä, ellei toisin mainita– Korttia ei voi muuttaa rahaksi, mutta voimassaoloa voi pidentää perustellusta yhteisesti myyjän kanssa sopien– Varaus tulee tehdä viimeistään kortin voimassa-aikana.

4. 1Ikä-, koko- ja terveysrajoitukset

 

Rajoitus                                                                                                                                                                           Peruste

 

Suositusikäraja 6+(joissakin peleissä 13+/16+ )                                                                                                              Pelien PEGI-suositus & fyysiset ohjeet

 

Epilepsia / valoherkkyys                                                                                                                                                  Valotekniset efektit voivat laukaista kohtauksia

 

Raskaus (viimeinen kolmannes), niska- tai sydänvaivat                                                                                                  VR-laitteet voivat aiheuttaa huimausta ja tasapainohaasteita.

 

 

Asiakas vastaa terveydentilansa arvioinnista ja osallistuu omalla vastuulla; henkilökohtainen tapaturma-/matkavakuutus on suositeltava.

 

5 Turvallisuus ja käyttäytyminen

 

  • Noudata henkilökunnan ohjeita; vaaratilanteissa henkilökunta voi keskeyttää pelin tai poistaa asiakkaan ilman korvausta.– Omaisuusvahingoista ja tilojen sotkeutumisesta veloitetaan korjaus- ja siivous- kustannukset toteutuneen mukaan.– Asiakas tuo arvotavarat omalla vastuulla; Olio VR ei vastaa kadonneesta tai vahingoittuneesta omaisuudesta.

 

6 Hinnat ja verot

 

Kaikki hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Olio VR pidättää oikeuden hintojen ja kampanjoiden muutoksiin ennen varausvahvistusta.

 

7 Kuluttajansuojalaki & etämyynti

 

Leisure-palveluihin, jotka toteutetaan tietyllä päivämäärällä, ei sovelleta 14 päivän etämyynnin peruuttamisoikeutta. Jos asiakas ostaa pelipassin ilman kiinteää ajankohtaa, hänellä on 14 pv oikeus perua, mikäli palvelua ei ole aloitettu.

 

8 Henkilötietojen käsittely (GDPR)

 

Olio VR käsittelee asiakkaan henkilötietoja (nimi, yhteystiedot, maksutapa) varauksen, asiakasviestinnän ja turvallisuusraportoinnin toteuttamiseksi. Tiedot säilytetään suojatusti ja poistetaan, kun säilytysvelvoite päättyy. Lisätiedot Tietosuojaselosteessa.

 

9 Vastuunrajoitus

 

Olio VR ei vastaa välillisistä kuluista (matkat, majoitus, ansionmenetys) mahdollisen peruutuksen tai teknisen häiriön johdosta. Vastuu rajoittuu enintään maksettuun palvelun hintaan, ellei pakottava laki toisin määrää.

 

10 Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

 

Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli sovintoa ei synny, kuluttaja voi saattaa asian Kuluttaja-asiamiehen tai Kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn; yritysasiakkaiden riidat ratkaistaan Vantaan käräjäoikeudessa.

bottom of page